מסלול GR1 – קטע שני: קמאליירה – ויינאט דה קאן דלמאו.

אנו פונים למישורים של אמפורדה (Emporda) תוך חציית גבעות, נחלים ושדות תבואה.

שלב מעבר המאופיין בשיפועים מתונים ומתגלגלים. הקטע השני של שביל הרוחב GR1 לוקח אתכם לעיר ליאמפאיס (Liampaies) על גני הירק המטופחים שלה ותוכלו להנות מהנקיק הקריר בו נמצא מעין ליאמפאיס במקום שבו גדלים יערות יפיפיים על גדות הנהר. עמודי החשמל הגדולים והמחלף של שני הכבישים הראשיים (AP-7 ו N-11), אינם גורעים מקסמה של העיירה אוריולס (Oriols) והטירה המדהימה שלה. מנקודה זאת יש תצפית מצוינת לכיוון רכס המונטסני (כיוון דרום-מערב) והר מונט (Mont) (בכיוון צפון-מערב) עם המנזר הממוקם בפסגתו ששימש כמקום מגורים זמני של המשורר הגדול Jacinet Verdaguer. הנוכחות הקבועה של טרקטורים וציוד מיכון חקלאי הינה תזכורת לכך שהחקלאות ממשיכה להיות אחד מענפי הפעילות הכלכלית החשובים ביותר באזור.

Total distance: 16229 m

נקודת התחלה של הקטע

קאמלרה (Camallera)

נקודת סיום של המקטע

ויינאט דה קאן דלמאו (Veinat de Can Dalmau)

משך זמן

גובה מינימאלי

86 מטרים.

קושי טכני

קטע זה אינו מציב כל קושי טכני בביצועו (נמשך לאורך מסלולים, נתיבים ומספר קטעים סלולים). עם זאת הקטע הינו בעל אורך משמעותי ועליכם לשים לב שלא לטעות בצמתים ובפיצולים השונים במהלך ההליכה.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

מפה אזורית של קטאלוניה. קנ"מ 1:50,000 איזור אלט אמפורדה (Alt Emporda) – 02.שהוכנה על ידי המכון הגיאולוגי והקרטוגרפי של קטאלוניה (ICGC).

מים

תוכלו להצטייד במים בקמאליירה, ליאמפאיס ואוריולס.

לינה בסוף המסלול

חניון לינה באוהלים ב קאן דלמאו. ניתן למצוא מידע באתר הבא:

http://turisme.plaestany.cat/ (tourism website of the Pla de l'Estany).

מקומות לינה בעיר הסמוכה וילאוונוט (Vilavenut) (מחוז פונטקוברטה).

שירותים נוספים ומזון

בעיירה קמאליירה יש מגוון של חנויות מזון.

מסלול

אתם מתחילים את השלב השני בנתיב ה GR1 בעיר (1) קמאלרה (Camallera) (0:00 – גובה 86 מטרים), עקבו אחרי סימני האדום-לבן של הנתיב ועזבו את העיר לכיוון מערב כאשר אתם הולכים לאורך רחוב סינט סבסטייה ורחוב סנטיאגו רוזיניול, אתם עוברים ליד בית הקברות והנתיב הופך עד מהרה לדרך GI-623 . לא לוקח זמן רב עד שתגיעו לעיירה היפה (2) ליאמפאלס (Liampals) (0:35 שעות – גובה 120 מטרים), המשיכו בשלב המסלול לכיוון סביבת אלס מאזוס (Els Masos), עצרו לרגע להתפעל מגן הירק המקסים של Can Puo המוגן על ידי קיר אבן המפריד אותו מנתיב ההליכה.

המשיכו את דרככם בינות לשדות התבואה המוקפים בעצי אורן ואלון אירופאי של יער לה טורה (La Torre). כעת תגיעו לנקודה בה השביל מוליך אל תוך היער. פנו שמאלה ועברו תחת עמוד מתח גבוה. כעת אתם ממשיכים לתחתית עמק המעיינות של ליאמפלס. ועוברים בחורשה נעימה על גדות הנחל . הדרך עולה חזרה לגובה ממנו ירדתם ועוברת ליד עמוד המתח הגבוה השני לשמאלכם. כעת אתם עוזבים את היער וממשיכים לכיוון הבית הכפרי של קאן קאסאדוואל (Can Casadevall), במידה ותטיילו בנתיב בעונת החורף, תראו את הבית מוקף בשדות של כרוב קייל שהינו ירק מוערך מאד באזור.

שינוי בגובה הקרקע מאפשר לכם תצפית נפלאה על כל אזור ההרים בסביבתכם: רכס הרי מונטסאני (Montseny) (בכיוון דרום-מערב) עם הפסגה שלא ניתן לטעות בזיהוייה של לס אוגואדס (Les Aguades), רכס קאניגו (Canigo) הקוסטאבונה, הרי אולידטר (Ulideter). כעת אתם ממשיכים בירידה לכיוון האוטוסטרדה (3) AP-7 (1:25 שעות – גובה 115 מטרים) שאותה אתם חוצים דרך מנהרה. סימון בצבע צהוב הינו תזכורת לכך שנתיב ההליכה עוקב אחר הנתיב הפופולארי של הדרך של סיינט ג'יימס. לאחר חציית האוטוסטראדה הנתיב עולה לאיטו לכיוון צפון-מערב. אתם עוזבים את השביל מאחורי קאן גריגה (Can Gariga) לשמאלכם ומגיעים במהרה לעיירה (4) אוריולס (Oriols) (1:40 שעות – 142 מטרים). לאחר כניסה לעיירה אתם חוצים אותה דרך רחובה הראשי כאשר אתם חולפים על פני הטירה המפורסמת מימינכם. אתם עוזבים את העיירה, פונים שמאלה ויורדים לכיוון אוטוסטראדה N-11. המשיכו דרומה לאורך הכביש כ 100 מטרים עד למעבר הממשיך (בירידה) לכיוון כביש GI-513.

כעת אתם ממשיכים ללכת כ 300 מטר לאורך הכביש בכיוון דרום-מערב עד שאתם עוזבים אותו. אתם ממשיכים לאורך שביל הממשיך לצד Ca n'Onofre . בנקודה זאת הינכם נכנסים למחוז פליאה דה לאסטני (Pla de l'Estany). אתם חוצים את כביש GIV-5141 וממשיכים ללכת לאורך הנתיב המשתרע בינות לשדות תבואה ומספר חורשות עד להגעה ל (5) מאס סילט (Mas Silet) (3:00 שעות – גובה 196 מטרים). בנקודה זאת אתם עולים לדרך GIV-5132 שבה תלכו למרחק של כ 2.4 ק"מ. אתם עוזבים את הכביש קרוב לנקודת ציון קילומטר 6 וממשיכים בנתיב שיוביל אתכם ל (6) ויינאט דה קאן דאלמאו (Veinet de Can Dalmau) (4:00 שעות – גובה 186 מטרים), נקודת הסיום של הקטע השני.

נקודות עניין

הקסם של הבתים בעיירה לאמפאיס על גני הירק המטופחים שלצידם.

הטירה המלכותית של אוריוליס, אחת מהדוגמאות הבודדות שנמצא באיזור אמפרודה לארכיטקטורת הרנסנאס.

שפע הבתים היפים אותם נראה לאורך הקטע הזה במסלול.

האם ידעתכם כי...

מקור השם Oriols הינו במילה הלטינית Horriolis? משמעות המילה הינה "אסם" ומזכירה לנו את חשיבות הפעילות החקלאית באזור. במהלך המאה הראשונה והשנייה לספירה, שימש כל האזור לייצור של דגן, אחד משלושת המרכיבים של השילוש הים-תיכוני: חיטה, זיתים ויינות (לחם, שמן ויין). הפרובינציה Hispania נחשבה למעשה לאסם של רומא וסיפקה באופן קבוע מזון ללגיונות הרומיים שהוצבו בגבולותיה הצפוניים של האימפריה הרומית. גבולות אלו היו מאוימים בדרך קבע על ידי השבטים הגרמניים שאיימו על בטחון האימפריה.

אל תחמיצו...

את גן הירקות היפה של Can Puo הממוקם בפנייה חדה בנתיב בין ליאמפאיס וסביבת העיירה אלס מסוס (Els Masos). הגן, המוגן על ידי קיר אבן מספק פירות עונתיים נפלאים וירקות. גן Can Puo הינו דוגמא לגן ירק קטן באחזקה פרטית, דבר האופייני לרוב הבתים הפרטיים ובתי הכפר באזור.

נושאים לתשומת לב

המסלול הינו חשוף לשמש. במידה ואתם הולכים במסלול במהלך חודשי הקיץ עליכם להצטייד במספיק מים לשתייה וכן להגן על עצמכם מפני קרינת השמש בכדי להימנע ממכת חום. בימים בהם נושבת רוח צפונית, היא תלווה אתכם לאורך כל הדרך.