שביל חוצה פירנאים GR 11 – קטע מס. 7: סנט אניול ד'אנגוחה – בגט.

אנו נטייל בדרכים הפראיות של גארוצ'ה עילית אל הכפר בגט (Beget) ונגלה בדרך צוקים מסחררים, עמקים מבודדים ואזורים קטנים ויקרי ערך.

הקטע השביעי של שביל חוצה הפירנאים נמצא כולו בגארוצ'ה העילית. מהנקודה הקסומה של סנט אניול דה אנגוחאה תלכו בשבילים תלולים ופראיים ותטפסו על גבעות ונקיקים עד להגעתכם לכפר המקסים בגט. רק בסוף היום תלכו על קטע של נתיב מסודר ודרך. שלב זה מציע איזורים יפים ומקסימים: סולט דה לה נוביה (Salt de la Nuvia) יוצא הדופן, המרכז הנטוש של טאליקסה (Talaixa), עמק הורטמואיר (Hortmoier), הרחובות המרוצפים של בגט…

Total distance: 15681 m
Max elevation: 754 m
Min elevation: 370 m
Total climbing: 1020 m
Total descent: -934 m
Total time: 07:09:16

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

סנט אניול ד'אגוחה

נקודת סיום של המקטע

בגט

משך זמן

4:50 שעות

מרחק

15.5 ק"מ.

סה"כ עלייה

+850 / -762 מטרים

גובה מקסימלי

755 מטרים

גובה מינימאלי

367 מטרים

קושי טכני

סביר, בשל המרחק והעליות בקטע. קטע זה אינו קשה מבחינה טכנית.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד.

מפות

גארוצ'ה עילית. קנ"מ 1:25,000 בהוצאת Alpina.

מפה טופוגראפית של קטלוניה. קנ"מ 1:25,000. המכון הקרטוגרפי והגאולוגי של קטלוניה.

מים

למרות שבמהלך הקטע יש מספר מקומות עם מעיינות מומלץ להצטייד במים בסנט אניול (בהתאם לתקופת השנה המעיינות עשויים להיות יבשים).

לינה בסוף המסלול

מקומות לינה בבגט

www.valldecamprodon.org/

http://establimentsturistics.gencat.cat/rtcwebguies/AppJava/index.jsp

שירותים נוספים ומזון

בבגט יש מספר בארים ומסעדות. אין חנויות.

מסלול

נתחיל את הקטע השביעי ב GR 11 שביל חוצה פירנאים ב (1) סנט אניול ד'אנגוחה (Sant Anyol d'Anjua) (0:00 – גובה 443 מטרים). עלו לנתיב העוזב את העיירה מאחורי המעיין ומטפס על המדרון המערבי של נחל סנט אניול. עקבו אחר קו הנקיק לצידו הימני. האזור הינו פראי והנתיב מתקדם דרך קרקע טרשית ותלולה ונתיב המאפשר לנו להנות מנופים נפלאים של העמק ושל ההרים הסובבים אותנו. לאחר זמן קצר תגיעו לסולט דה נוביה (Salt de Nuvia) מעבר מעל הצוקים. בנקודה זאת הנתיב פונה ימינה (מערבה). אנו ממשיכים לצבור גובה בהדרגה תוך שאנו מאגפים את ההר. תעברו ליד הריסות בניין בקוארה ותמשיכו עד (2) גבעת טלאיסה (Talaixa) (1:15 שעות – גובה 755 מטרים) הממוקמת ליד היישוב הנטוש טלאיסה. במקום יש אתר לינה חופשי (Cam Torner).

כעת תתחילו לרדת דרך הנחלים של עמק וקואר. התקדמו על הנתיב עד להגעה למאס דה וקואר (Mas de Vaquer) שם הנתיב מתאחד עם נתיב נוסף המוליך לקולל (Collell). בנקודה זאת, עברו אל הנתיב היורד לעבר גב ההר אל (3) פלאנקה דל סאמסו (Palanca del Samso) (2:00 שעות – גובה 367 מטרים), הנקודה הנמוכה ביותר בקטע המסלול. לשמאלכם (דרום) תוכלו לראות את גראו ד'אסקאלדס (Grau d'Escaldes) הדרמטי. נחל בגט העושה את דרכו דרך רכס הרי פראן (מזרח) ורכס גאל (מערב).

בפלאנקה דל סאמסו חצו את הנחל והמשיכו לעקוב אחרי נתיב GR 11 בנתיב המתקדם לכיוון צפון-מערב לאורך הנחל. אתם מגיעים כעת לעמק הורטמוייר הנופי. מעט לפני ההגעה לכנסיית סנט מיקל ד'הורטמוייר הממוקמת מעברו השני של הנחל, עזבו את המסלול שבו צעדתם וקחו את השביל המטפס על דופן הגבעה לכיוון גבעת מולס. כעת אתם מתחילים לעלות כאשר המסלול מזגזג מפעם לפעם בכדי למתן את שיפוע העלייה. עברו מאחורי מאס פייסאנס (Mas Feixanes) ולבסוף תגיעו ל (4) מעבר מולס (Muls) (3:30 שעות – גובה 653 מטרים).

ממעבר זה אנו מתחילים בירידה לנחל בגט. הירידה מאגפת את ההר ולבסוף תגיעו לתחתית העמק ליד פארגה (Farga). כאן תעלו על מסלול החוצה את הנחל דרך צידו הצפוני של העמק. המשיכו לטפס בעמק עד להגעה לדרך בגט. את החלק האחרון בקטע המסלול תצעדו לאורך הכביש ותגיעו לכפר המקסים (5) בגט (Beget) (4:50 שעות – גובה 531 מטרים).

נקודות עניין

קטע הדרך המורמת מהעמק שבה תלכו בעמק סנט אניול.

המרחבים הפראיים והמבודדים של גארוצ'ה עילית המלווים אותנו לכל אורך קטע המסלול.

ההתקרבות וההגעה לכפר בגט (Beget).

האם ידעתכם כי...

המקום הנקרא סולט דה נוביה נקרא כך על שם נערה מטאלאיסה שזרקה עצמה מהצוקים לפני שעמדה להתחתן? לפי האגדה, הנערה החליטה לקפוץ מהצוק של כנסיית סנט אניול מכיוון שעמדו להשיאה בניגוד לרצונה.

אל תחמיצו...

טיול ברחובות ובסמטאות המרוצפות של בגט וביקור בכנסייה בסגנון הרומנסקי סנט קריסטופול מהמאה ה 12. בתוך הכנסייה קיימת יצירת אמנות מפורסמת, גילוף בעץ בגובה של 2 מטרים הנחשב לאחד מחשובי הפסלים של הסגנון הרומנסקי.

נושאים לתשומת לב

גלריית תמונות