שביל GR 1 – מקטע 12: סיינט אנדרו דה סאגאס – ג'ירונלה

בקטע זה הנכם עוזבים מאחוריכם את היערות והשדות של לוקאנס ומגיעים לעמק ליוברגאט (Liobregat).

במהלך הקטע ה 12 של שביל הרוחב GR 1 אתם ממשיכים להתקדם דרך פני הקרקע הגליים של Baix Bergueda, שנשחקו על ידי הנחלים היורדים מההרים הקרובים. בשלב זה תוכלו ליהנות מהשלווה של החורשות בסביבת Cal Xiulans ולגלות חלק ממקורות המים באזור כגון נחל פונטארו (Pontarro) ונחל ריבה (Riba). מהעיירה אולואן (Olvan) והלאה רצף אדמות החקלאיות ואזורי גידול הבקר של מישור לוקאנס מתחיל להיות מופרע על ידי מפעלים תעשייתיים. אתם מתקרבים למרכז התעשייתי של קטאלוניה שהיה המרכז לשינויים החברתיים והכלכליים שהגיעו בעקבות המהפכה התעשייתית. זהו קטע קצר במסלול שיאפשר לכם להתאושש להחזיר את כוחותיכם, כעת הנכם בנקודת האמצע של המסלול, ואם יעלה ברצונכם, תוכלו לצרף קטע זה עם הקטע הבא.

Total distance: 11119 m
Max elevation: 737 m
Min elevation: 442 m
Total climbing: 233 m
Total descent: -518 m
Total time: 03:38:23

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

סאגאס (sagas)

נקודת סיום של המקטע

ג'ירונלה (Gironala)

משך זמן

2:35 שעות

מרחק

10.8 ק"מ.

סה"כ עלייה

+231 / -516 מטרים

גובה מקסימלי

737 מטרים

גובה מינימאלי

452 מטרים

קושי טכני

ממוצע, בשל המרחק והעליות בקטע.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

מפת לוקאנס (Liucanes), פארק נחל לוברגאט קנ"מ 1:30,000 בהוצאת Alpina

מים

ניתן להצטייד במים בסאגאס, קולסרוורה, אולבאן וג'ירונלה.

לינה בסוף המסלול

מקומות לינה בג'ירונלה:

http://establimentsturistics.gencat.cat/rtcwebguies/AppJava/index.jsp

שירותים נוספים ומזון

באולבאן ובג'ירונלה יש את כל סוגי השירות (חנויות, סופרמרקטים, בארים ומסעדות).

מסלול

אתם מתחילים את הקטע ה 12 של נתיב GR 1 ב (1) סנט אנדרו דה סאגאס (Sant Andru de Sagas) (0:00 – גובה 737 מטרים). מכיכר הכנסייה אתם עוקבים אחרי סימני האדום-לבן של שביל ה GR המובילים לדרום-מערב, בצעידתכם תעברו ליד מספר שדות תבואה ובהדרגה אתם פונים ימינה (לכיוון צפון-מערב). למשך קטע קצר, נתיבכם מתאחד עם הדרך הישנה אך לאחר זמן קצר אתם סוטים שמאלה לאורך נתיבכם. אתם עוברים ליד Mas de Cal Xiulans וממשיכים אל תוך היער, יורדים מטה בערוץ עגמומי ומגיעים לנחל פונטארו (Pontarro).

אתם חוצים את הנחל ומגיעים לגדתו השנייה (כיוון מערב) וממשיכים בתוך אזור מיוער כאשר אתם צועדים על פני שטיח של סלעי משקעים ומאובנים המהווים עובדה לכך שכל האזור היה למעשה קרקעית אגן היקוות לפני מיליוני שנים. כעת תגיעו ל (2) בהית הכפרי קולסרוורה (Collservera) (1:15 שעות – גובה 600 מטרים) ולאחר מספר מטרים תחצו את כביש C-62. המשיכו בצעידה מערבה ובמהרה תחצו שוב את אותו הכביש. כעת המשיכו בירידה מתונה ותגיעו לנחל ריבה (Riba) ואז תוך המשך הליכה לכיוון צפון-מערב תיווכחו כי הקרקע הופכת בהדרגה ליותר חקלאית. המשיכו לאורך הנתיב המלכותי ודרך Calle de la Caretteda והכנסו אל (3) העיירה היפה אולבאן (Olvan) (1:45 שעות – גובה 558 מטרים).

צאו מהעיירה דרך הכיכר המרכזית (Plaza Mayor) ודרך רחוב פורן (Forn) ועברו את רחוב פוביל את (Cal Pubill). כעת המשיכו מטה אל Rec de Cabots שאותו אתם חוצים וממשיכים לאורך הנתיב הראשי. אתם צועדים דרך שדות, יערות וחוות חקלאיות הפזורות בסביבה תוך שאתם עוקפים מספר מפעלים תעשייתיים ולאחר מספר מטרים קדימה חוצים שוב את כביש C-62, הפעם על גשר, תוכלו לראות שמספר וצפיפות המבנים עולה. לבסוף תגיעו לנהר לוברגאט (Llobregat) וכעת הגעתם אל (4) ג'ירונה (Girona), נקודת הסיום של הקטע השניים עשר במסלול.

נקודות עניין

הקסם שבאזורי התבואה וגידולי החי שסביב סאגאס.

השטיח של סלעי המשקעים- תזכורת לנוכחות בעבר של אגן היקוות פנים יבשתי שניתן לראות שרידים ממנו בנחל פונטארו (Pontarro) לפני הגעתכם לקולסרוורה (Colservera).

ההגעה לג'ירונלה, חציית נהר הליוברגאט (Liobregat) על המסורת התעשייתית העשירה שלו.

האם ידעתכם כי...

קיים פרויקט בשם קאמי דה לוברגאט (Cami de Llobragat) – הנתיב העתידי GR -270 אשר יימשך לאורך 170 ק"מ של מסלול מים זה? כאשר הוא יושלם ניתן יהיה לבקר באגן לוברגאט בשלמותו ברגל או באופניים החל ממקורו ב קסטלאר דה נהוג (Castelar de n'Hug) ועד למוצאו בדלתא של לוברגאט או לבצע את המסלול הנ"ל בכיוון ההפוך.

אל תחמיצו...

הרגעות ואיבוד תחושת הזמן בנחל פונטארו הנעים, סביב נתיב מים זה קיימות חורשות נחל נאות שקל למצוא בהן אזורים מוצלים למנוחה או במידה וממש חם, למצוא בריכת מים ולטבול את רגליכם בה.

נושאים לתשומת לב

המסלול במקטע זה חשוף למדי לקרני השמש. במידה ואתם מבצעים את המסלול במהלך חודשי הקיץ חשוב מאד לשתות מים ולהגן על עצמכם מהשמש בכדי להימנע ממכת חום.