שביל GR 1 – מקטע 8: סיינט ג'ואן דה לה אבאדסס – ריפול.

אתם צועדים במורד המדרון הדרומי של הר קלאוורה ומגיעים לעיר ההיסטורית ריפול (Ripoll).

הקטע השמיני של הנתיב החוצהGR 1 משלב שתיים מהערים החשובות בעמק הנהר טר כאשר הוא עובר דרך ריפוליס (Ripolies), סנט ג'ואן דה לה אבאדסס וריפול (Ripoll). במהלך החצי הראשון של קטע המסלול אתם עוזבים את העמק וצועדים בינות לשיפוליים הדרומיים של הר קוואלרה, בינות ליערות סבוכים של עצי אורן ואשוח . חציו השני של המסלול הינו בנתיב במקביל לנהר הטר ולכביש. במהלך קטע זה תעברו שוב באזורי חוואות וחקלאות על גדות הנהר טר ותראו תזכורות לעברו התעשייתי דרך מושבות הטקסטיל הישנות. שלב זה בנתיב הטיול מסתיים בעיר ריפול, הנחשבת לערש הלידה של קטאלוניה.

Total distance: 13971 m
Max elevation: 949 m
Min elevation: 686 m
Total climbing: 550 m
Total descent: -631 m
Total time: 04:16:56

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

סיינט ג'ואן דה לס אבדסאנס (Sant Juan de les Abadesses)

נקודת סיום של המקטע

גובה מינימאלי

686 מטרים

קושי טכני

ממוצע, בשל המרחק והעליות בקטע.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

מפת טגה (Taga), סרה קוואלרה (Sera Cavallera) קנ"מ 1:25,000 בהוצאת Alpina

מפה טופוגרפית של חבל קטאלוניה קנ"מ 1:25,000. הופקה על ידי המכון הגיאולוגי והקרטוגרפי של קטאוניה (ICGC).

מים

אנו ממליצים שתיקחו עימכם מים בסיינט ג'ואן דה לס אבדסאנס

לינה בסוף המסלול

מקומות לינה זמינים בריפול

www.ripoll.cat/turisme/

שירותים נוספים ומזון

בריפול ניתן למצוא את כל השירותים הנדרשים (חנויות, סופרמרקטים, בארים ומסעדות…).

מסלול

אתם מתחילים את הקטע השמיני של נתיב GR 1 ב (1) גשר וול (Pont Vell) הנמצא בסנט ג'ואן דה לה אבדסס (0:00 – גובה 769 מטרים) שנבנה במקורו במאה ה 12 אם כי שוחזר שוב במאה ה 15 לאחר רעידת האדמה שגרמה נזקים לגשר המקורי. גשר Vell de Sant Joan הינו הגשר הגותי בעל המפתח הגדול ביותר (מרחק בין תמיכות הגשר) בכל חצי האי האיברי. ממש מימין לנקודת התחלת הקטע תוכלו לראות מעיין בעל חמש נביעות Les Sinc Fonts קיים שלט המזהיר כי מי המעיין אינם ראויים לשתייה.

כעת אתם עוזבים את סיינט ג'ואן דה לה אבדסס דרך כביש C-26 המוביל לכיוון ריפול (מערב). מיד אחרי חציית הנחל וכאשר הכביש מתעקל שמאלה אתם ממשיכים הלאה במסלול (לכיוון מערב), חוצים את "המסילה הירוקה", מסילת הברזל של נתיב הפחם (Ruta del ferro I el Carbo) וממשיכים בעלייה עד ל (2) בית טולוסה (Tolosa House) (0:20 שעות – גובה 860 מטרים). אתם עוזבים מאחוריכם את האזור הפתוח וממשיכים לכיוון היער. כעת אתם ממשיכים לאורך נחל גינברוסה (Ginebrosa) לפני חצייתו והמשך עלייה עד להגעתכם לגבעה. אתם מתעלמים מהשביל לימינכם המוביל ל קאן סאו (Can Sau) וממשיכים בירידה בשביל לכיוון (3) נחל לה פודוראנד (Podurand) במאס אל קורטל (Mas el Cortel) (0:55 שעות – גובה 840 מטרים). המשיכו לעלות בנתיב עד להגעתכם לראש הגבעה ואז פנו ימינה (לכיוון צפון). לאחר זמן קצר תגיעו לשביל החוצה את השביל בו אתם פוסעים. הגעתם ל (4) גבעת קאן רוקה (Can Roca) (1:15 שעות – גובה 950 מטרים) הנקודה הגבוהה ביותר במסלולכם היום.

בנקודה זאת אתם עוזבים את נתיב GR 3 הממשיך לכיוון סנטה מריה דה וידאבונה ואח"כ לכיוון קאמפדוואנול ועוברים למשעול המתפצל מהנתיב לשמאלכם והלוקח אתכם בירידה מתונה במורד (Boixerol). הנתיב יורד מטה אל העמק במדרון בצד המוצל של הגבעה. אתם יכולים להמשיך לצידו של קאן בוסדיס (Can Bosdies) ולהמשיך בירידה. בעיקול אתם עוזבים את הנתיב (ימינה) וממשיכים לעקוב אחר סימוני הצבע האדום-לבן של נתיב GR 1 שייקחו אתכם לנתיב המתפצל משמאל (צפונה). אתם ממשיכים לצעוד בנתיב זה, חוצים את (5) נחל ריבאמלה (Ribamala) (2:00 שעות – גובה 753 מטרים) ויוצאים שוב לנתיב. כעת אתם ממשיכים לכיוון דרום במקביל למסלול נחל ריבאמלה לכביש C-25. מספר מטרים לפני ההגעה לכביש פנו ימינה והמשיכו לצעוד לאורך רצועת קרקע חשופה למניעת התפשטות שריפות עד ל (6) מלון ראמה (Hostal Rama) (2:20 שעות – גובה 732 מטרים).

מכאן אתם ממשיכים במקביל לדרך הראשית, חולפים על פני מספר מעקפים וחוצים את (7) תעלת קאן גואטס (Can Guetes) (2:40 שעות – גובה 716 מטרים). אתם ממשיכים לאורך שולי הדרך עד להגעתכם לכיכר בה תפנו לנתיב היוצא ימינה והמוביל אתכם ל Mas d'en Bosc. כעת אתם ממשיכים בנתיב הממשיך במקביל לכביש ועוברים את קולוניה מאלפאס ( (Colonia Malpas. מכאן כעת באזור עירוני, אתם נכנסים לעיר ההיסטורית (8) ריפול (Ripoll) (3:25 שעות – 686 מטרים), נקודת הסיום של קטע מסלול זה.

נקודות עניין

הנופים של עמק הנהר טר ונופי הר קוואלרה.

ביקור במנזר סנטה מריה דה ריפול והתרשמות ממונומט Portico המהווה יצירת מופת של הארכיטקטורה הרומנסקית.

האם ידעתכם כי...

מנזר סנטה מריה דה ריפול נוסד על ידי הרוזן ג'ופרי אל פלוס בסוף המאה התשיעית בכדי ליישב מחדש את ריפול לאחר נטישתה בעקבות הקרבות כנגד הסרצינים? במהלך ימי הביניים הפך מנזר זה לאחד ממרכזי התרבות החשובים באירופה. השרידים של ג'ופרי אל פלוס וראמון באנגואר השלישי והרביעי, קבורים במנזר זה.

אל תחמיצו...

ביקור ברובע העתיק של ריפול. בנוסף למנזר המונומנטאלי, ריפול הינה עיר מלאת חיים והיסטוריה ובהחלט שווה ביקור וגילוי. La Farga Palau והמוזיאון של ריפול הינם שני אתרים בעלי עניין רב, אך מעל הכל מומלץ באמת לשוטט וללכת לאיבוד בין הסמטאות והרחובות הצרים ברובע העתיק של העיר.

נושאים לתשומת לב

מסיינט ג'ואן דה לה אבדסס ועד לגבעת קאן רוקה (Can Roca) נתיב GR 1 מתאחד עם נתיב GR 3 (הנתיב העובר במרכז קטלוניה).