שביל GR 11 חוצה פירנאים – קטע מס. 8: בגט – סטקאסס.

קטע מעבר ארוך בין הרמות של גארוצ'ה עילית וההרים הגדולים של הפירנאים המזרחיים.

הקטע השמיני בשביל חוצה הפםירנאים מוביל מבגט לסטקאסס (Setcases) במקורות הנהר טר (Ter). החלק הראשון של הקטע עד ההגעה לעיר הגבול מולו (Mollo), נשלט על ידי יערות, מספר בתי חווה ואדמות רמה, צללית טירת רוקאברונה (Rocabruna) הממוקמת על גבעה תלווה אתכם בחלק נכבד מהחלק הראשון. עם הגעתכם למולו, תחלו בטיפוס ארוך על רכס חשוף ללא עצים עד להגעתכם למעבר פמברה מורטה ולגבעת ליאנס. לאחר שהתגברתם על קטעים קשים אלו תמשיכו בירידה לכיוון סטקאסס (Setcases), עיירה הררית הממוקמת על נהר הטר.

Total distance: 23430 m
Max elevation: 1897 m
Min elevation: 530 m
Total climbing: 1825 m
Total descent: -1085 m
Total time: 00:00:00

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

בגט

נקודת סיום של המקטע

סטקאסס

משך זמן

6:50 שעות

מרחק

23.0 ק"מ.

סה"כ עלייה

+1,600 / -861 מטרים

גובה מקסימלי

1,865 מטרים

גובה מינימאלי

531 מטרים

קושי טכני

סביר, בשל המרחק והעליות בקטע. קטע זה אינו קשה מבחינה טכנית.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

קאפקלרס דל טר ושמורת הטבע פרסר (Freser). קנ"מ 1:25,000 בהוצאת Alpina.

ריפוליס. קנ"מ 1:50,000 בהוצאת Alpina.

מפה טופוגראפית של קטלוניה. קנ"מ 1:25,000. המכון הקרטוגרפי והגאולוגי של קטלוניה.

מים

מומלץ להצטייד במים בבגט או במולו (הקטע בין מולו וסטקאסס חשוף לשמש ואין בו מעיינות)..

לינה בסוף המסלול

מקום לינה בסטקאסס

www.valldecamprodon.org

http://establimentsturistics.gencat.cat/rtcwebguies/AppJava/index.jsp

שירותים נוספים ומזון

בבגט אין חנויות אך יש מספר בארים ומסעדות. במולו וסטקאסס יש חנויות, מקומות לינה ומסעדות.

מסלול

הבה נתחיל את הקטע השמיני במסלול חוצה פירנאים בעיירה האידילית (1) בגט (Beget) (0:00 – 531 מטרים). צאו מהכפר בקצהו הצפון-מערבי. במהלך החלק הראשון של המסלול תצעדו לאורך נחל בגט תעברו ליד טירת רוקאברונה ממש בבסיסה לאחר מכן תעברו את מולי דה אנ סולורולה (Moli d'en Sorolla) קאן פלאנס (Can Planes וקאן פויול (Can Pojol), גבעת בויקסדה (Boixeda) שם תעברו לצעוד בכיוון מערב. הנתיב מבצע פניות זיגזג בכדי להתאים עצמו להר כעת תגיעו לגבעת בויקסה בנקודה זאת חצו את הדרך והמשיכו לטפס לכיוון צפון-מערב. עברו את מאס קוארל לשמאלכם ותגיעו אל (2) מעבר ההרים קוסטה (Costa) (2:50 שעות – גובה 1,172 מטרים). מנקודה זאת נחל להתקדם לבתי העיירה מולו (Molo) שהינה תחנתנו הבאה בכיוון צפון-מערב.

התחילו בירידה מתונה על שביל עפר. השאירו את המבנה במעבר קוסטה מאחוריכם בצד ימין והמשיכו אל תחתית העמק שם תחצו את נהר ריטורט על גבי גשר. כעת תגיעו לכפר הקטן ריבראל (Riberal) ומשם תתחילו לטפס לכיוון מולו בדרך ריבראל הישנה. מרחוק כבר תוכלו לראות את מגדל הכנסייה המונומנטאלי של כנסיית סנטה ססילייה. לבסוף תגיעו אל (3) מולו (Mollo) (3:30 שעות – גובה 1,183 מטרים).

ממולו, הממוקמת באמצע קטע המסלול אתם מתחילים להתקרב לטיפוס הארוך למעבר ההרים פמברה מורטה, כמעט 700 מטרים מעל מיקומכם הנוכחי. עזבו את מולו לכיוון הכפר הקטן פאברס (Favars) כאשר אתם עוקבים אחר סימוני הצבע באדום-לבן של שביל GR 11 והשילוט לכיוון סטקאסס, הנקודה הסופית בקטע של היום. בשלב ראשון תתקדמו על דרך סלולה ולאחר מכן במשעולים ונתיבים. השביל עולה לרכס מעוגל עם מספר קטן של עצים הפזורים עליו, שם נוכל להנות מנופים נפלאים של האזור. עליכם לשים לב לסימונים שכן השבילים והנתיבים מתחלפים לעיתים קרובות. מכיוון שהאזור משמש לגידול בקר יש לשים לב לגדרות מכלאות הבקר ולהיזהר לא לטעות עקב העקבות של הבקר המובל בשבילים. אתם עוברים בצד של הפסגה המעוגלת מוסקוס (Moscos) (1,740 מטר) הממשיכה שמאלה (דרומה) ואז מגיעים אל (4) מעבר ההרים פמברה מורטה (Fembra Morta) (5:10 שעות – 1,727 מטרים(' אתם ממשיכים לאורך הפסגה המעוגלת, כעת ללא נתיב מוגדר ומגיעים אל (5) גבעת ליאנס (Liens) (5:40 שעות – גובה 1,865 מטרים) הנקודה הגבוהה ביותר במסלול היום.

כעת עליכם רק לרדת לכיוון סטקאסס. במהלך הירידה תחליפו קטעים ארוכים של נתיבים. הירידה הינה חדה ומתמשכת. לבסוף תגיעו אל (6) סטקאסס (Setcasses) (6:50 שעות – גובה 1,270 מטרים), עיירה תיירותית קטנה ששמרה על קסמה לאורך השנים.

נקודות עניין

הנקודות היפות המוסתרות על ידי גדות נהר הבגט.

צעדו ברכס המעגלי הנופי המוליך למעבר פמברה מורטה (Fembra Morta).

כנסיית סנט ססיליה דה מולו ומגדל הפעמונים היפה שלה.

האם ידעתכם כי...

לפי האגדה נערה מתה במעבר פמברה מורטה?. היא הייתה משרתת מלאס גלסראו שרצתה להראות שהיא אינה מפחדת מהרוחות שלטענת הזקנים הטרידו את האזור כך שהיא טיפסה לשם לילה אחד. כאשר הגיעה לשם היא נעצה מקל באדמה בכדי לסמן עד להכין הגיעה אך למרבה הצער שמלתה נתפסה במקל. היא לא ראתה מי תופש אותה ומרוב פחד היא קבלה התקף לב ומתה.

אל תחמיצו...

טירת רוקאברונה והצללית שלה שתלווה אתכם במהלך החלק הראשון של קטע המסלול. המבצר, המופיע ברשומות ההיסטוריות החל מהמאה ה 11 נמצא על פסגת גבעה משם הוא שולט על כל האזור של רוקאברונה והחלק העליון של נחל בגט.

נושאים לתשומת לב

קטע המסלול הינו ארוך והעלייה משמעותית. לכן אם אתם חושבים לנכון אתם יכולים לחלק את הקטע ליומיים ולבלות את הלילה במולו. מעבר פמברה מורטה מתחיל את גרסת נתיב GR 11-6 למסלול חוצה פירנאים. מסלול חלופי זה מגיע לאזור מתחם הלינה אולדטר (Ulldeter) ושם מתחבר חזרה לשביל GR 11 כאשר הוא עובר דרך גבעת פאל, פסגת קוסטאבונה, פורטלה דל קאלאו ואתר הסקי וולתר 2000.

גלריית תמונות