שביל GR 11 חוצה פירנאים – קטע מס. 9: סטקאסס – סאנטוארי דה נוריה

קטע נפלא העובר בהרים הגבוהים ובמקורות המים של נהרות הטר והפרסר.

הקטע התשיעי בשביל חוצה הפירנאים הינו אחד הקטעים הנערצים והאהובים ביותר על ידי מטיילים הצועדים בשבילים אלו. הנתיב עובר דרך פסגות הרים סנסציוניות וגבוהות ובקטע הנמתח בין אולדטר (Uldeter ל נוריה (Nuria) תמצאו באופן קבוע הפתעות חדשות ומרגשות: גבעת מאראנה (Marrana) הרחבה עם נופים נפלאים לכל הכיוונים, דרך הרכס בין גבעות טיראפיטס (Tirapits) ונאופונטס (Noufonts), הרים בגובה של מעל 2,800 מטר, ההגעה הקסומה למקדש נוריה. טיול באזורי ההרים הגבוהים שלבטח ייזכר כל החיים!

Total distance: 19758 m
Max elevation: 2811 m
Min elevation: 1271 m
Total climbing: 1777 m
Total descent: -1089 m
Total time: 00:00:00

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

סטקאסס

נקודת סיום של המקטע

מקדש נוריה

משך זמן

6:40 שעות

מרחק

19.5 ק"מ.

סה"כ עלייה

+1,705 / -1,060 מטרים

גובה מקסימלי

2,826 מטרים

גובה מינימאלי

1,270 מטרים

קושי טכני

גבוה. הקטע אינו בעל קשיים טכניים מיוחדים אך עובר באזורים הרריים גבוהים מאד. במידה ויש רוחות חזקות או עננים יש לתת תשומת לב מיוחדת במיוחד בקטע הנמתח לאורך הרכס. בחורף, הקושי הטכני של קטע זה עולה באופן משמעותי.

ציוד

גרזיני קרח ונעלי טיפוס בתלות בעונה.

מפות

קאפקלרס דל טר ושמורת הטבע פרסר (Freser). קנ"מ 1:25,000 בהוצאת Alpina.

ריפוליס. קנ"מ 1:50,000 בהוצאת Alpina.

מפה טופוגראפית של קטלוניה. קנ"מ 1:25,000. המכון הקרטוגרפי והגאולוגי של קטלוניה.

מים

במהלך המסלול יש מספר מעיינות שם תוכלו להשיג מים ללא בעייה.

לינה בסוף המסלול

ליד מקדש נוריה יש מגרש קמפינג וכן את מלון נוריה

information:

www.valldenuria.cat/

http://establimentsturistics.gencat.cat/rtcwebguies/AppJava/index.jsp

ליד מקדש נוריה עומדת אכסניה פופולארית פיק ד'לה אגילה www.xanascat.cat / 972 732 048

תוכלו להגיע אליה מנתיב GR 11 על ידי ביצוע מעקף לפני הגעה לנוריה מהמקדש או בהליכה רגלית או באמצעות הרכבל.

שירותים נוספים ומזון

בתחילת המסלול בסטקאסס יש חנויות, מקומות לינה ומסעדות.

לחילופין, נוריה הפכה למרכז תיירות חשוב ויש בה מספר שירותים (מלון, אכסניה, חנות, מסעדות, שירותים רפואיים וכדומה).

מסלול

הבה נתחיל את הקטע התשיעי בשביל חוצה הפירנאים בעיירה (1) סטקאסס (Setcases) (0:00 – 1,270 מטרים), צאו מהכפר בקצהו הצפוני ושימו פעמיכם לעמק הנהר טר (Ter) כאשר אתם צועדים על הכביש עד לאזור הידוע בשם (2) פלא דה לה מולינה (Pla de la Molina) (1:10 שעות – גובה 1,588 מטרים). בנקודה זאת אתם עוזבים מאחוריכם את הכביש המבצע פניית פרסה לימין וממשיכים בנתיב המטפס לאורך הנהר טר.

חזרו לכביש מאחורי אזור החנייה האחורי של אתר הסקי Valter 2000 אך כמעט מייד תעזבו שוב את הכביש, כאשר אתם עוקבים כל הזמן אחרי מסלול הנהר טר, אתם ממשיכים לעלות בנקיק עד להגעתכם אל (3) מחסה אולדטר (Uldeter Shelter (3:00 שעות – גובה 2,236 מטרים) ממש לימינכם (צפון-מערב) פסגת גרא דה פאחול (Gre de Fajol) (2,712 מטרים) נמצאת לשמאלכם (דרום-מערב).

כעת תגיעו ל (4) גבעת מראנה (Marrana Hill) (3:00 שעות – גובה 2,529 מטרים) והנוף המלא של מישור הר פרסרס (Fresers) נפתח לעיניכם. נתיב היורד מהגבעה (צפון-מערב) יאפשר לכם לעלות לכיוון בסטמנטס. לאחר מכן תמשיכו לרדת בנתיב מסודר החוצה את קניון הנהר פרסר אל גבעת טיראפיטס (Tirapits) (מערב), היעד הבא שלנו. התחילו ללכת בכיוון זה ועד מהרה תעזבו מאחוריכם את הנתיב המערבי (דרום) הממשיך מטה למעבר הר פרסר, הסתעפות של שביל GR 11-7 הממשיך לאורך קאמי דלס אנגיניירס והמוליך בסופו של דבר גם למקדש נוריה.

כעת אתם ממשיכים לצעוד באזור הררי. לימינכם תראו רכס בין הר באסטימנטס (2,883 מטרים) ולפסגת אינפרן (2,883 מטרים) השולטים בכל האזור. המשיכו ללכת במעלה נחל באראנקואס ותגיעו לגבעת טיראפיטס (Tirapits Hill) (4:30 שעות – 2,781 מטרים). המשיכו לכיוון מערב כאשר אתם מתקדמים לאורך הרכס , עברו דרך קצה פסגת ואקה (Vace) (2,826 מטרים) משם תוכלו לצפות בנוף נהדר של אגמי קראנקה לכיוון צפון. כעת תגיעו לגבעת קראנקה ומשם תמשיכו עד לפסגת פוסה דל גייגאנט (Fosa del Gegant) (2,808 מטרים) ו (6) גבעת נוקראוס (Nucreus Hill) (5:15 שעות – גובה 2,799 מטרים).

בגבעת נוקראוס עזבו את הנתיב הממשיך לגבעת נופונטס והמחבר את פסגות אולה דה נוריה (Olla de Nuria) ושביל האגם היורד ישירות ממעבר הר נוקראוס (Nucreus mountain pass) ומעבר הר מולארס (Molleres Mountain pass) (7) למקדש נוריה (6:40 שעות – גובה 1,960 מטרים). לתשומת ליבכם, במידה ואתם מבלים את הלילה במסתור הנמצא בפסגת ל'אגילה, לפני ההגעה לנוריה בגובה של בערך 2,080 מטרים, אנו ניקח את הנתיב שמאלה והעולה להרים כאשר הוא עוקף את האכסניה.

נקודות עניין

הנופים של carance cirque שתראו מהרכס בין טיראפיטס ונוסראוס.

ביקור במקדש נוריה הממוקם בהרים שגובהם מעל 3,000 מטר.

הגעה לגבעת מאראנה (Marrana) אשר תפתיע אתכם ברוחבה לאחר הטיפוס על מעגל אולדטר.

האם ידעתכם כי...

המחסה הישן באולדטר היה אחד ממקומות המסתור החופשיים הראשונים בספרד עבור מטיילים? המחסה נפתח בשנת 1909 והינו בעל תצורה יפה ומיוחדת. הוא פוצץ במהלך השנים הראשונות של משטר פרנקו. המחסה הנוכחי ממוקם כ 150 מטרים מהישן ונפתח בשנת 1959.

אל תחמיצו...

בקרו את מקדש מארי בנוריה וטיילו בסביבותיו. נוריה הינה אחד הסמלים הגדולים ביותר של הפירנאים ואחד הסמלים של האומה הקטאלנית. הבתולה מארי מנוריה הייתה קשורה תמיד לפוריות ולפי האגדה אם אתם נושאים תפילה כאשר ראשכם בקערת סאנט גיל כאשר אתם נוגעים בפעמון, תהיו פוריים.

נושאים לתשומת לב

המסלול החילופי GR 11-7 חוצה הפירנאים מתחיל ליד גבעת מארנה. מסלול זה לוקח אתכם למקדש נוריה ושם הוא מתחבר חזרה למסלול GR 11 כאשר הוא עובר ליד קאמי דלס אנגיניירס. נתיב GR 11-7 יורד לכיוון מישור הר פרסר כאשר הוא עובר ליד קומה דל ווקה (מסתור מטיילים) ומאגף את פסגת הר טורנאולס (torebeulles) מהמדרון הדרומי שלו. הדרך הינה קשה ומסוכנת ומומלצת רק לאנשים בעלי ניסיון בטיפוס הרים.

גלריית תמונות