שביל GR 11 חוצה פירנאים – קטע 3: וילאמניסקאל – רקרואסנס

בקטע זה של המסלול תצעדו דרך יערות עצי האלון של הרי אלברטה ותגלו שני מבנים מיוחדים באמת: מנזר סנט קווירזה דה קולירה וטירת רקואסאנס.

הקטע השלישי של נתיב חוצה-פירנאים מתחיל בין השדות והכרמים ועצי הזית של וילמאנסיק. מכפר יפה זה במישורי אמפורדה, שביל GR 11 נע עמוק יותר לתוך שמורת הטבע הלאומית של הרי אלברטה. הרי אלברטה מפרידים את אמפורדיה (בדרום) ורוסיליון (בצפון) ועליהן צומחת צמחייה ים תיכונית טיפוסית ובה מתבלטים במיוחד יערות עצי השעם (Cork). במהלך קטע זה של המסלול תבקרו במנזר הרומנסקי היפה סנט קווירזה דה קולירה (Sant Quirze de Colira) והטירה הרומנסקית יוצאת הדופן שנבנתה מחדש במאה ה 19. במהלך קטע זה המסלול עובר ומשתנה בתדירות גבוהה בין משעולים, שבילים ונתיבים.

Total distance: 30184 m
Max elevation: 701 m
Min elevation: 100 m
Total climbing: 1293 m
Total descent: -941 m
Total time: 00:00:00

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

וילה מניסקל

נקודת סיום של המקטע

רקואסאנס

משך זמן

8:30 שעות

מרחק

29.0 ק"מ.

סה"כ עלייה

+990 / -645 מטרים

גובה מקסימלי

700 מטרים

גובה מינימאלי

100 מטרים

קושי טכני

סביר, בשל המרחק והעליות בקטע. קטע זה אינו קשה מבחינה טכנית.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

אלט אמפרודה. קנ"מ 1:50,000 בהוצאת Alpina.

מפה טופוגראפית של קטלוניה. קנ"מ 1:25,000. המכון הקרטוגרפי והגאולוגי של קטלוניה.

מים

יש להצטייד במים מכיוון שאין נביעות מים לאורך המסלול. ניתן להשיג מים בוילמניסקל, סנט קווירז דה קולרה (יש מסעדה-בר) וברקאוסנס (בר מסעדה: לה קנטינה)

לינה בסוף המסלול

לינה באוהלים ברקואסנס

מקום לינה פורם דה קאלק (Form de Calc), מקום חופשי (10 מקומות) (שייך למרכז ההררי אמפרודאנס), ממוקם ליד טירת רקאוסנס. 2 ק"מ לפני ההגעה לכפר רקואסנס (למידע נוסף: www.cee.cat/forn.php ).

שירותים נוספים ומזון

בוילאמניסקל יש חנות קט בר. בסנט קוורז דה קולרה וברקאוסנס יש בר-מסעדה. אם אתם צריכים לעבור דרך העיירה תוכלו לבצע מעקף לכיוון אספולה או להמשיך לג'אנקוורה מרקאוסנס (3:00 שעות

מסלול

צאו מוילאמניסק (Vilamanisc) (0:00 – 155 מטרים) מדרך ראבוס לכיוןן צפון-מערב. עברו דרך מספר כרמים. לאחר כ 2 ק"מ רדו מהדרך שמאלה ועלו על הנתיב המרוצף הפונה ימינה לכיוון מנזר סנט קווירז דה קולרה (יש שילוט הכוונה). התחילו בטיפוס איטי לאורך העמק המוביל לבסוף ל (2) מנזר סנט קווירז דה קולרה (1:20 שעות – גובה 176 מטרים) וכנסיית סנטה מריה דה קולרה. המנזר הבנדיקטיני בסגנון רומנסקי כולל את הבזיליקה סנט קווירז, המנזר שהינו המרכז של התשלובת, מגדל הגנה וחלק מקיר, כנסיית סנטה מריה והשאריות של בית החולים הישן. הקומפלקס הארכיטקטוני הוכרז כאתר מורשת לאומית על ידי מועצת קטלוניה.

עזבו את המנזר והמשיכו במסעכם דרך מסלול עפר המטפס לכיוון צפון-מערב לכיוון (3) גבעת פלאחה (Plaja) (1:55 שעות – גובה 390 מטרים). תוכלו לראות את מאס פילס (Mas Pills ) למטה בכיוון צעידתכם. המשיכו בנתיב היורד אל העמק המשני היורד מפסגת מיגדיה (379 מטרים), לימינכם. המשיכו מטה אל (4) מאס פילס (Mas Pils) (2:20 שעות – 245 מטרים) שם תמצאו את הדרך המחברת את העיר אספולה עם צרפת דרך גבעת באניולס (Banyuls). פנו שמאלה ועלו על הדרך המובילה לאספולה, המשיכו לאורך הדרך המתפתלת מטה לעמק הנהר אורלינה (Orlina) במשך כ 5 ק"מ. כעת אתם מגיעים אל (5) מעקף איבילארס (Detour Inviars) (3:25 שעות – גובה 156 מטרים). נקודה בה נתיב GR 11 עוקף את אספוליה וממשיך דרך שביל עפר הממשיך ימינה ויורד במתינות. בשלב ראשון המשיכו על הנתיב (דרום-מערב) ולאחר מכן על נתיב לכיוון מערב עד להגעתכם ל (6) מרכז ווילארס (Villars) (3:50 שעות – גובה 220 מטרים).

מווילארס אנו ממשיכים על שביל עפר הפונה ימינה (צפונה). לאחר זמן קצר תגיעו למעקף שביל שבו תפנו שמאלה. מרגע זה תתחילו בטיפוס על רכס ההר כאשר השביל מזגזג מספר פעמים עד שתגיעו ל (7) גבעת אספארגוארה (Esparreguera) (4:35 שעות – גובה 388 מטרים). מנקודה זאת תהיה לכם תצפית נוף מעולה על שלב המסלול אתו תתמודדו בהמשך עד גבעת לוסארדה, כאשר אתם עוברים לרגלי גבעות קונילרס (586 מטרים) וגבעות ראורדה (730 מטרים) ומגיעים כמעט עד לפסגת המיג (Mig), (735 מטרים). מגבעת אספרגואה המשיכו בנתיב הממשיך לאורך ההר (כיוון מערב). עברו ליד מעיין וורנה (Verna) והתחילו בעלייה (צפון-מערב). יער האלונים המהמם שולט ודומיננטי בחלק זה של המסלול. רדו מהשביל למרגלות גבעת ראורדה (Roureda) והמשיכו בנתיב העובר לאורך פסגת המיג ומגיע לבסוף ל (8) גבעת לוסארדה (Liosarda) (6:20 שעות – גובה 689 מטרים). הנופים מנקודה זאת מדהימים: הרי אלברטה כולל פסגת פואיג נאולוס (1,257 מטרים) לכיוון צפון-מערב, רכס הקאניגו (2,786 מטרים), מישורי אמפרודה מפרץ השושנים, ההרים של קאפ דה קראוס…

כעת אתם עומדים לפני הקטע האחרון של המסלול. רדו מהגבעה לכיוון נתיב המים מיראפולס (Mirapols). לאחר קטע של ירידה חדה תגיעו להריסות בית החווה מיראפולס. המשיכו כעת במסלול המאגף את ההר. הגעתם לנקודה ממנו תוכלו לראות את טירת רקואסל המיוחדת. מספר מטרים לפני גבעת הטירה עזבו מאחורי פורם דה קאלק רפיוגי: מחסה הררי זה , רכוש מרכז הרי אמפורדנס הינו אחת מהאופציות לבילוי הלילה ברקאואסנס. עזבו את הטירה לשמאלכם וצעדו כ 2 ק"מ עד להגעה למרכז קטן של (9) רקאואסנס (Requesens) (8:30 שעות – גובה 500 מטרים). נקודת הסיום של הקטע השלישי.

נקודות עניין

הליכה דרך הרי אלברטה המבודדים וגילוי הנופים והשטחים.

ביקור במנזר סנט קוירזה דה כולרה ובכנסיית סנטה מריה.

גילוי יערות האלון בהרי אלברטה.

הטירה הרומנסקית הציורית הנראית כמו תפאורה לסרט.

האם ידעתכם כי...

הטירה הרומנסקית נבנתה כולה מחדש במהלך המאה ה 19? למרות שהטירה הינה במקורה מהמאה ה 11 ונשארה לא מיושבת עד המאה ה 16 לאחר מכן ננטשה לחלוטין ונותרו ממנה רק מספר קירות. הטירה נבנתה מחדש לחלוטין בין השנים 1893 ו 1899על ידי הרוזנות של פאראלדה (Paralada) בעלי הטירה בכדי להופכה למעון קיץ. הבנייה נעשתה בהתאמה לסגנון ניאו ימי הביניים וההשפעות המודרניסטיות של אותה תקופה. ניתן לבקר בטירה (למידע נוסף: www.castellderequesens.cat ).

אל תחמיצו...

המספר הרב של דולמנים ומנהירים באיזור הרכס של אלברטה וקאפ דה קראוס. במיוחד בתקופה זאת תוכלו לבקר מנהיר מאס רוקור (Mas Roquer) (ממש לצד הדרך לפני ההגעה למנזר סנט קווירז דה כולרה). דולמן מורלה (Morella) (לפני ההגעה לגבעת אספארגוארה) ודולמן ארגאניטס (Arreganiyts) הממוקם ליד מקור נהר הורנה.

נושאים לתשומת לב