שביל GR 11 חוצה פירנאים – שלב מס. 12: פואיגסרדה – מסתור מאלניו.

מפואיגסרדה אתם מטפסים על ל מחסה מאלניו (Malniu Refuge) הנמצא בגובה של יותר מ 2,100 מטרים לרגלי רכס הרי פואיגפדרוס (Puigpedros).

הקטע ה 12 בנתיב חוצה הפירנאים הינו רובו ככולו בעלייה. מהבירה של סארדניה אתם צועדים לצד הכביש עד להגעתכם לגואילס דה קארדניה (Guils de Cardenya), בגואילס תשאירו את הדרך מאחוריכם ותעלו אל רכס פרנסולט (peransalt) המעוגל עד להגעה למישורי פאיסה (Feixa). לבסוף תרדו מטה למסתור מאלניו הממוקם בגובה של 2,130 מטרים מעל פני הים למרגלות הפסגות הגבוהות של רכש פואיגפדרוס. מהמסתור מומלץ מאד לצאת ולבקר את אגם מאלניו (Malniu) המפורסם, אחד מהפופולאריים והקסומים ביותר באיזור סרדניה.

Total distance: 14943 m
Max elevation: 2212 m
Min elevation: 1144 m
Total climbing: 1155 m
Total descent: -173 m
Total time: 00:00:00

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

פואיגסרדה

נקודת סיום של המקטע

מסתור מאלניו

משך זמן

4:15 שעות

מרחק

15.0 ק"מ.

סה"כ עלייה

+1,100 / -110 מטרים

גובה מקסימלי

2,210 מטרים

גובה מינימאלי

1,140 מטרים

קושי טכני

סביר כנגזר מאורך המסלול ועליות שיש להתגבר עליהן. הקטע אינו מציב קשיים טכניים מיוחדים.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד. בחורף יידרשו נעלי שלג לחציית המסלול.

מפות

סארדניה (Cardenya), קנ"מ 1:25,000 בהוצאת Alpina.

מפה טופוגראפית של קטלוניה. קנ"מ 1:25,000. המכון הקרטוגרפי והגאולוגי של קטלוניה.

מים

במהלך המסלול יש מספר מעיינות שם תוכלו להשיג מים ללא בעיה. עם זאת, אנו ממליצים להצטייד במים לדרך בפואיגסרדה ו/ או בגואילס דה קארדניה..

לינה בסוף המסלול

במסתור מאלניו יש 34 מיטות (616 855 535, www.refugimalniu.com) , למרות זאת אנו ממליצים לבצע הזמנה מראש מכיוון שבהרבה מקרים אין מקומות פנויים במיוחד בקיץ ובמהלך סופי שבוע.

שירותים נוספים ומזון

בפואיגסרדה יש את כל השירותים הנדרשים (מקומות לינה, חנות מכולת, מסעדות וכדומה).

מסלול

הבה נתחיל את הקטע ה12 בניב חוצה הפירנאים ב (1) פואידסרדה (Puigcerda) (0:00 – גובה 1,140 מטרים). צאו מפואיגסרדה בקצה הצפון מערבי לצד תחנת הרכבת. חצו את פסי הרכבת דרך רחוב פונט דה סנט מארטי חצו את נהר אראבו (Aravo) על גבי גשר סנט מארטי. 50 מטרים לאחר הגשר תגיעו לצומת ובה תפנו ימינה ותמשכו בדרך גואילס דה סארדניה למשך 3 ק"מ. עברו ליד העיירה הקטנה סאנחה (Saneja) והמשיכו לכיוון גואילס.

ליד גואילס דה סארדניה, כאשר אתם פונים בצורה שהדרך תהיה לשמאלכם, עזבו את הדרך לזמן קצר. עברו לצעוד בנתיב הממשיך ימינה ועולה לגבעה מעוגלת. מיד תגיעו לנתיב נוסף שייקח אתכם שמאלה. עברו מעל הגבעה העגולה וחזרו שוב לדרך שבה צעדתם. הגעתם לכפר היפה (2) גואילס דה לה קארדניה (Guils de la Cardenya) (1:30 שעות – גובה 1,365 מטרים).

צאו מהכפר בקצהו הצפון-מערבי ורדו מכביש האספלט. מנקודה זאת והלאה תצעדו על שבילי ונתיבי עפר עד לסוף הקטע. מפעם לפעם תוכלו לראות שלטי הכוונה למסתור דה פאיסה ולמסתור דה מאלניו שיתלוו לסימוני האדום-לבן של נתיב GR 11. מגואילס צעדו כ 100 מטרים על שביל עפר ואז עלו על הנתיב המוליך ישירות להרי פראנסולט (peransalt). העלייה הינה קשה אך הדרך יפה מאד. בדרך תעברו דרך אזורים פתוחים המציעים נופים נהדרים של סארדניה וכן אזורים מיוערים.

העלייה מסתיימת במישור פאיסה ומגיעה ל (3) מסתור פאיסה (Feixa Refuge) (3:30 שעות – 2,160 מטרים). בנקודה זאת תעברו לצעוד בנתיב עפר הממשיך שמאלה (כיוון מערב) המשיכו בנתיב רחב זה כ 800 מטרים עד להגעתכם לאחו קטן. כעת המשיכו בנתיב קטן המסומן בקושי בצד ימין (צפון מערב) ורדו מטה בשטח טרשי מאד עד להגעה ל (4) מסתור מאלניו (Mainlu Refuge) (4:15 שעות – גובה 2,130 מטרים).

נקודות עניין

הנופים הנהדרים שתוכלו לראות מעמק סארדניה בזמן העלייה למישור פאיסה.

ביקור באגם מאלניו וגילוי הסודות הרבים המקיפים אותו.

האם ידעתכם כי...

לפי האגדה, אגם מאלניו היווה את נקודת המפגש של כל המכשפות בסארדניה? המכשפות הנקראות באזור goges התאספו במקום בכדי לסגור ולהעלות את השטן. האגדה מספרת כי בלילה של יום שישי הטוב תוכלו לראות את תמונת הצליבה של ישו על קרקעית האגם.

אל תחמיצו...

הכנסייה בסגנון הרומנסקי סנט אסטבה דה גואילס דה סארדניה (Sant Esteve de Guils de Cardenya). כנסייה יפיפייה זאת מתועדת ברשומות החל מהמאה ה 11 וייחודה בעיקר בשל החזיתות היפות שלה עם שלושה זוגות עמודים. הכנסייה נחשבת לאחת מעבודות האדריכלות הרומנסקיות הבולטות ביותר בסארדניה.

נושאים לתשומת לב

הקטע ביום הבא (שלב 13) ידרוש שהייה ללילה במסתור פתוח (מסתור l'lla). לכן תצטרכו לקנות את המצרכים הנדרשים בפואיגסרדה או במסתור מאלניו שבו יש גם שירותי מכירת מצרכים (נקודות התחלת וסוף המסלול של קטע מס. 12).

גלריית תמונות