שביל GR1: קטע שלישי: וינאט דה קאן קלמאו – באניולס

אנו נלך דרך מישור לאסטאני (Pla de l'Estany) ונגיע לאגם באניולס הציורי.

הקטע השלישי של שביל הרוחב GR1 לוקח אותנו לבאניולס, בליבו של חבל פלא דה לאסטני (Pla de l'Estany) המאגף את שטחי היער הצפופים של הר בון אייר (Bon Aire). בהרים תוכלו לראות כיצד השרכים, יערת הדבש והצמחים המטפסים מטפסים על עצי הברושים ועצי האלון האירופאי ויוצרים יער עגמומי וכמעט לא חדיר לאור השמש. עם זאת, בחלקים מסוימים היער פחות צפוף ומשם ניתן לקבל תצפית יפיפייה על עמק נהר הפלוביה (Fluvia). במהלך הקטע האחרון של שלב זה שהינו בירידה היער נפתח ותוכלו להתרשם מאגן אגם באניולס. זהו האגם הקראסטי הפופולארי והמוכר ביותר בקטלוניה , הביקור באגם הינו חובה.

Total distance: 11366 m
Max elevation: 262 m
Min elevation: 166 m
Total climbing: 207 m
Total descent: -215 m
Total time: 01:44:48

מפרט טכני

נקודת התחלה של הקטע

ויינאט דה קאן דלמאו (שכונה ב-קאן דלמאו)

נקודת סיום של המקטע

בניולס (benyoles)

משך זמן

3:05 שעות

מרחק

12.5 ק"מ.

סה"כ עלייה

+203 / -206 מטרים

גובה מקסימלי

272 מטרים

גובה מינימאלי

167 מטרים

קושי טכני

ממוצע. קטע זה מבוצע לאורך שבילי הליכה, שבילים ומספר נתיבים סלולים. קיימים שינויים תכופים מנתיב לנתיב. עליכם לשים לב בכל הנתיבים המצטלבים והמסתעפים אליהם אתם מגיעים.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

מפת חבל קטלוניה קנ"מ 1:50,000. איזור אלט אמפרודה – 02. מופקת על ידי המכון הגיאולוגי והקרטוגרפי של קטלוניה (ICGC).

מים

תוכלו למצוא מים במליאנטה (Malianta) ובבאניולס

לינה בסוף המסלול

מקומות לינה בבאניולס

www.banyoles.cat

http://establimentsturistics.gencat.cat/rtcwebguies/AppJava/index.jsp

שירותים נוספים ומזון

בבאניולס ניתן למצוא את כל השירותים הנדרשים (חנויות, סופרמרקטים, בארים ומסעדות…).

מסלול

אתם מתחילים את המקטע השלישי של נתיב ה GR1 ב (1) וינאט דה קאן דלמאו (Veinat de Can Dalmau) (0:00 – גובה 186 מטרים), אתם עוברים סדרה של בתים ותוך מעקב מתמיד אחר הסימנים האדומים לבנים של נתיב ה GR, אתם פונים לשביל המטפס בשיפוע מתון לכיוון צפון לעבר הר בון אייר (Bon Aire). משם המשיכו לצעוד הלאה ועמוק יותר אל תוך היערות היפים והצפופים של עצי אשוח ואלון על ההר. הצמחייה העשירה והמטפסת משווה ליער מראה בלתי חדיר. אתם ממשיכים לצעוד לאורך מספר מעקפים והולכים כעת לצד (2) מאס דה קאן קאנט (Mas de Can Canet) ( 1:00 שעה – גובה 268 מטרים) הנישא. המשיכו לכיוון צפון-מערב לכיוון השדות והמרחבים של ברונסו (Brunso) שם תוכלו להנות מהנופים היפים של עמק הנהר פלוביה (Fluvia) (בכיוון צפון).

לאחר שעברתם את הבית האחרון בברונסו, פנו שמאלה (לכיוון דרום דרום מזרח) והתחילו לרדת בצלע ההר. תגיעו למקום שבו שביל העפר הופך להיות מרוצף אתם עוברים מאחורי משכן הנזיר סנט מיכאל בצידכם הימני ומגיעים לכניסה לעיירה (3) קנטניס (Centenys) (1:25 שעות – גובה 251 מטרים). מומלץ מאד לבצע מעקף קצר מנתיב ה GR1 ולסייר בעיירה היפיפייה היושבת במקום גבוה מעל המישור. רחובותיה הצרים והחזיתות הכפריות שבה יעבירו אתכם לעידני זמן אחרים.

חסרו חזרה למסלול והמשיכו בנתיב המרוצף לכיוון דרום – דרום מערב. המשעול נפרד מהשדות של בורל ולוקח אתכם ישירות לכביש הצר GIV-5136. חצו את הכביש והמשיכו לרדת אל (4) לה פארס (La Farres) (1:50 שעות – גובה 231 מטרים). חצו את העיירה הקטנה דרך הרחוב הראשי וקחו מעקף קטן ימינה (לכיוון מערב), הדרך תביא אתכם במהרה לכיכר הגישה לאתר הנופש (5) מאליאנטה (Melianta) (1:50 שעות – גובה 231 מטרים). לכו סביב אזור המגורים לאורך רחוב Calle Mossen Pere Compolier , לאר זמן מה תגיעו לנקודה שבה תעזבו את הרחוב ותעברו למשעול היורד שמאלה ליד קיר אבנים נמוך ממש ליד הנקיק של מעיין מוליאנטה. הגעתם לפארק ציבורי המהווה נקודת התחלה לנתיבים מקומיים לכיוון מעיינות מוליאנטה. אתם ממשיכים מעלה ברחוב רווארדיט (Calle Revardit) הלוקח אתכם חזרה לרחוב מוסאן פרה (Mossen Pere Campolier). לאחר מכן אתם נכנסים למישור המתפשט ומתרחב פלאן דה לה ברוגוארה (Plan de La Bruguera). אתם חוצים מישור זה על גבי משעול מרוצף וכאשר אתם מגיעים ל Can Serela אתם מבצעים עיקוף ימינה. מייד לאחר מכן תגיעו לגשר החוצה את (6) כביש C-66 (2:20 שעות – גובה 234 מטרים).

אתם ממשיכים בצעידה דרומה ועוברים את המבנים של Mas Usall המרשים. כעת המשיכו לאורך הנתיב עד להתמזגותו עם דרך באניולס. המשיכו כ 300 מטר בצד הדרך ותגיעו לשישה עצי בוקיצה יפים ולמפל לה רג'ולריה (Fountain of La Rajoleria). בנקודה זאת אתם עוזבים את השביל המרוצף וממשיכים לאורך משעול היורד מטה במקביל לדרך, לאורך שדה ובית ספר. הגעתם לדרך פיגוארולס (Figuerols) הישנה, כעת הינה רחוב. המשיכו בה עד להגעתכם ל (7) מנזר סנט אסטבה דה באניולס (Sant Esteve de Banyoles) (3:05 שעות – גובה 167 מטרים). נקודת סיום קטע המסלול, ממש במרכזה המסחרי של העיירה.

נקודות עניין

הקונצרט של קולות הטבע הנשמע במהלך הצעידה בנתיב הנמתח במעלה הר הבון אייר.

רכסי ההרים עוצרי הנשימה שאותם ניתן לראות במהלך הקטע השלישי כמו קאן קאנט (Can Canet) ומאס אוסאל (Mas Usall).

העיירה המקסימה קאנטניס (Centenys) על הכנסייה הרומנסקית שבה ורחובותיה הקטנים.

האם ידעתכם כי...

במאה התשיעית לספירה נבנתה סידרה של תעלות להוצאת מים מאגם באניולס לצורך שליטה על מפלס המים באגם ומניעת הצפות? הנזירים הבנדיקטינים ממנזר סיינט אסטב (Saint Esteve) שנוסד בשנת 812 לספירה, בנו מערכת תעלות החוצה את כל העיר באניולס (Banyoles), מסתעפת מחוצה לה ונשפכת לנהר טרי (Terri). תודות למערכת זאת, ניתן היה להתגורר בסביבת אגם באניולס ואזרחי העיר השתמשו בתעלות למטרות שונות: שטיפה וכביסה, השקיה ושימוש לתעשיית הטקסטיל.

אל תחמיצו...

ביקור בעיר היפיפייה קנטניס (Centenys). שווה לאבד את עצמכם ברחובות הצרים של עיירה קטנה זאת ולבקר בכיכר הראשית שלה – הפלאזה מאיור. כמו כן שווה לבקר ולהכיר את הכנסייה הרומנסקית היפה של הקדוש אייסל והקדושה ויקטוריה (Sant Iscle and Santa Victoria) הקיימת מהמאות ה 11 וה 12 לספירה וכן את הבתים הכפריים המונומנטליים סביב העיירה קנטניס.

נושאים לתשומת לב

המסלול הינו חשוף לשמש. במידה ואתם צועדים במסלול במהלך חודשי הקיץ עליכם להצטייד במספיק מים לשתייה וכן להגן על עצמכם מפני קרינת השמש בכדי להימנע ממכת חום. בימים בהם נושבת רוח צפונית, היא תלווה אתכם לאורך כל הדרך.