GR1 מקטע 4: באניולס – בסאלו

כשפניכם צפונה, אתם עוברים את אגם באניולס ומגיעים למחוז גארוצ'ה.

הקטע הרביעי של שביל הרוחב GR1 לוקח אותנו מבאניולס דרך מישור אסטאני (Pla de l'Estany) לבסאלו (Besalu) אחת מהערים המפורסמות והידועות בגארוצ'ה וקטאלוניה. החלק הראשון של המסלול כולל טיפוס להר סנט מרטיריה (Puig de Sant Martiria) משם ניתן לצפות בנופים מרהיבים של אגם באניולס והפירנאים. לאחר מכן תחצו אזור של חוות חקלאיות ותגיעו לעיירה היפה סרינייה (Serinya). לאחר שיטוט ברחובותיה הצרים של העיירה תמשיכו בטיול צפונה ותכנסו למחוז גארוצ'ה. המסלול יביא אתכם לעיר בסאלו אליה תיכנסו תוך חציית גשר המצודה המרהיב שנבנה בין המאות ה12 וה 14 לספירה.

Total distance: 15313 m

גובה מינימאלי

132 מטרים

קושי טכני

ממוצע יחסית למרחק המקטע. מקטע זה מבוצע לאורך שבילי הליכה, שבילים ומספר מקטעים סלולים. קיימים שינויים תכופים מנתיב לנתיב. עליכם לשים לב לכל הנתיבים המצטלבים והמסתעפים אליהם אתם מגיעים.

ציוד

אין צורך בציוד מיוחד

מפות

מפת חבל קטלוניה קנ"מ 1:50,000. אזור אלט אמפרודה – 02. מופקת על ידי המכון הגיאולוגי והקרטוגרפי של קטלוניה (ICGC).

מים

תוכלו למצוא מים בבאניולס, סארינייה ובסאלו

לינה בסוף המסלול

מקומות לינה בבסאלו

www.besalu.cat

שירותים נוספים ומזון

בבאניולס וסרינייה ניתן למצוא את כל השירותים הנדרשים (חנויות, סופרמרקטים, בארים ומסעדות…).

מסלול

התחילו את המקטע הרביעי של נתיב ה GR 1 ב (1) סיינט אסטבה דה באניולס (Saint Esteve de Banyoles) (0:00 שעות – גובה 167 מטרים), עליכם לעקוב אחר סימוני האדום-לבן של נתיב ה GR כל הזמן. מהמנזר אתם מתחילים ללכת ברחוב נואו (Calle Nou) , אתם עוברים ליד כנסיית סנטה מריה דלס טורס (Santa Maria dels Tures) מימין וממשיכים ברחוב סיינט אנתוני (Calle de Saint Antoni)עד להגעה למעקף ברחוב סיינט מרטיריה (Calle Sant Martiria). המשיכו לצעוד לאורך הרחוב עד סופו וחצו את דרך פיגוארס (Figueres Road). הרחוב מוביל למשעול, כעת הינכם עוברים את בית הקברות לימינכם ומגיעים ל (2) גבעת סיינט מרטיריה (Puig de Sant Martiria) (0:35 שעות – גובה 242 מטרים). תמצאו את עצמכם על פסגתה של גבעה שטוחה ממנה ניבט נוף יפה לעיירה באניולס ולסביבה כולה. תוכלו לראות גם את שרידי מנזר סיינט מארטיריה.

רדו מהגבעה בצידה הצפוני וחצו את דרך GIP-5121 , המשיכו בהליכה לצד הדרך לכיוון צפון, לאחר 300 מטר, בצומת, פנו שמאלה (לכיוון צפון-מערב) והמשיכו לאורך הנתיב המרוצף של יוסאל (Usall). אתם עוברים קבוצה של בתים ומגיעים לגשר מעל לכביש (3) C-66 (1:15 שעות – גובה 232 מטרים). כעת אתם יורדים מהגשר לכיוון המישור המתרחב של Pla de Matis שבו תוכלו להנות מנופים פנורמיים בכל כיוון. המשיכו בצעידתכם לכיוון צפון עד להגעתכם למעקף. בנקודה זאת אתם עוברים אל המשעול מצד שמאל (לכיוון מערב) ועוברים ליד הבית הכפרי Can Malloles. אתם מגיעים למעקף נוסף ובו כעת אתם פונים ימינה (לכיוון צפון-מערב) ונכנסים ליער קטן. המשעול ייקח אתכם עד למעיין Strem In Serinya ולמבנה המודרני של מרכז המידע בפארק המערות הפרה היסטורי של סרינייה. אתם ממשיכים בהליכה לאורך הנחל ומגיעים ל (4) סירינייה (Serinya) (2:00 שעות – גובה 183 מטרים).

כעת הנכם חוצים את האזור היפה ועוזבים אותו לאורך רחוב חואן קארראס )Calle Juan Carreras). עברו את מגרש הכדורגל והמשיכו לרדת מספר מטרים נוספים לתוך היער. המשעול ממשיך דרך מנהרה מתחת לכביש C-66, עברו את בית גאטיאלס ((Gatielles והמשיכו במשעול המרוצף (לכיוון צפון) עד לגשר מעל הנהר סר (Ser). מספר מטרים לאחר חציית הגשר, נתיב ה GR 1 נפרד מהמשעול וממשיך לאורך שביל החוצה את יערות באיו (Baio). אתם מגיעים למישור קאן רוזט (Pla de Can Roset) ולהריסות בית הכפר של (5) קאן רוזט (Can Roset) (3:00 שעות – גובה 200 מטרים) המוקף בעצי אלון.

המשיכו בהליכה עד לקצהו הצפוני של pla de Can Roset ואז התחילו לרדת לכיוון מסלול הנהר ג'וניאל (Junyell) חצו את הנהר וטפסו מספר מטרים מעלה לכביש C-66Z. בנקודה זאת עליכם לשים לב: למרות שסימני האדום-לבן מראים את ההיפך ומזמינים אתכם לפנות שמאלה ולהמשיך במעלה הנהר ג'וניאל לאורך הגדה המיוערת, עליכם להמשיך לצד הדרך הסלולה למרחק של כ 500 מטרים עד להגעה למפעל תעשייתי הממוקם בצידו הימני של הכביש. בנקודה זאת עליכם לפנות שמאלה (לכיוון דרום) ולעבור בחזית עיריית (6) סיינט פריול (Saint Feriol) (3:45 שעות – גובה 200 מטרים).

אתם ממשיכים בהליכה לאורך הרחוב בכיוון דרום-מערב עד להגעה לצומת דרכים, בו אתם פונים ימינה (צפון-מערב) וחוזרים להשתמש בסימוני האדום ולבן של הנתיב. כעת עברו את Mas Marti לשמאלכם ולאחר מכן תחצו את יער קאן קאנדל (Can Candell). לאחריו תכנסו ל (7) עיירה המקסימה בסאלו (Besalu) (4:14 שעות – גובה 146 מטרים) כאשר אתם חוצים בכניסה את הגשר מימי הביניים.

נקודות עניין

הנופים של אגם באניולס ושל הפירנאים מהר סנט מרטיריה.

השטיח של החוות החקלאיות במישור דה מארטיס, המוקפות בגבעות מיוערות ובתים כפריים יפים.

ההגעה לסרינייה בדרך המתפתלת וליד נחל בעל אותו שם.

כניסה לעיר בסאלו דרך הגשר מימי הביניים המהווה פנינה ארכיטקטונית.

האם ידעתכם כי...

מישור מארטיס (Pla de Martis) הינו מישור חקלאי גדול הממוקם בין הערים מארטיס (Martis), סרינייה (Serinya) וקנטניס (Centenys)? המישור הזה ממשיך באופן טבעי ומתחבר למישור נוסף מישור ד'אוסאל (Pla d'Usall) מה שהופך אותו לאזור החקלאות והחוואות הטוב ביותר במישור אסטאני. המישור מוקף ביערות עצי אורן עצי אלון ועצי אלון אירופאי וסידרה של מעיינות המוזנים מאותו מקור מים תת קרקעי המזין את אגם באניולס. אזור זה הינו בעל מגוון ביולוגי רחב של צמחייה ובעלי חיים בהם תוכלו לצפות בזמן הליכתכם לאורך הנתיב.

אל תחמיצו...

פארק המערות הפרה היסטוריות של סרינייה, הממוקם ליד שביל ה GR1 הכולל אתר חפירות ארכאולוגי חשוב ביותר למחקר והבנה כיצד הניאנדרטליים התפתחו לבני אנוש. האתר מחולק לשלוש מערות: Cueva de la Arboleda, Cueva de Mollet , Cueva del Reclau Viver (למידע נוסף: www.plaestany.cat / 972 573 550).

נושאים לתשומת לב

המסלול הינו חשוף לשמש. במידה ואתם צועדים במסלול במהלך חודשי הקיץ עליכם להצטייד במספיק מים לשתייה וכן להגן על עצמכם מפני קרינת השמש בכדי להימנע ממכת חום.